Pe cine să mă sprijin? -Rodica Rapeanu

Imagine

La masă ,am auzit aseară

Că  mâine vine un notar

Ca să semnez cu măna tremurândă,

Vânzarea casei și-al gardului hotar

Din ochii goi simțeam curgând pe-o nară

O lacrima, și-am tresarit în gând

M-am ridicat și am ieșit afară

Și-așa bătrân am început sa plâng…
Copiii m-au privit ca pe-o leguma
O umbră trista pe pamânt..
Pe cine să mă sprijin, lume bună ,
Așa lipsit de forța și cuvânt?
De mult, eu port aceeași pălărie
Și aceeași haină ruptă’n cot.
.Dar inima -mi săltă de bucurie
,Văzând cum tot se-nalță, al meu nepot
.Și nici că-mi pasă, de bruma de avere..De dragul lor, vroiam ca D-zeu…

Să mămai țină în putere….

Să-i văd mereu prin jurul meu…

S-aud, cum mă  mai striga, TATA !

La poartă să mai ies din când în când…

Să mai salut, o cunoștinta veche…

Căci poate, voi muri’n curâng.

În lunga mea călătorie..

Cu ortul așezat la mâini…

Voi trece’n marea’mpărăție.

Unde, cu toți ,vom fi stăpâni.

Dar, azi mă doare a lor faptă…

Va trece vremea și-n curând…

Va tângui , de greul le-o da roata,

Mă va striga și în mormânt:

-„Pe cine să mă sprijin” -Tata !?!

Atât de singur pe pamânt!…

(.R.R…4/8/2012..percepții incerte,despre bătrânețe..)

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

