M-am dus să mă cert cu codrul… autor-Rodica

M-am dus să mă cert cu codrul… autor-Rodica Râpeanu

M-am dus să mă cert cu codrul 
Să-ntreb unde-mi umblă dorul,
L-am găsit râzând de floare 
De salcâm și sălcioare…
*
Nu mai râde pădurice…
Că sunt sora ta de cruce,
Ți-oi tăia topoarele…
Voi să-ți sorb, izvoarele!
*
Spune tu, pădure, deasă:
Pentru ce mândră mă lasă?
Că l-am iubit cu credință,
Și-am crezut în juruință!
*
Cum ți-ai schimbat frunzele
Și-a lepădat mândrele
Fi-r-ai să fii, de stejar,
Nu mi-ai spus că e fugar!
*
Și cât ai frunza caducă 
I se face dor de ducă,
Dar în seceta din vară 
Mi-o pica pe brațe iară! 
*
Căci i-am dat cu legământ
Să umble ca frunza-n vânt
Să tremure precum plopul 
Să nu-și găsească norocul
*
Să-i fiu dragă până mor
Să mi-l lecuiesc de dor… 
Verde-n inimă să-i șad 
Cum ți-e cetina de brad!   

 
 

Lasă un comentariu

Iunie 25, 2013 · 1:44 pm

Lasă un răspuns

